Akumulator litowo-jonowy JMT HJTX14H-FP Li-Ion
Technologia ogniw litowo-jonowych jest z powodzeniem używana od kilkunastu lat głównie w branży elektronicznej.
Natomiast w branży motoryzacyjnej jest dostępna tylko u najlepszych światowych producentów akumulatorów.
Główną ich zaletą, to przede wszystkim bardzo niewielka waga .
Stąd ich szerokie zastosowanie w sporcie motocyklowym z uwagi na dość tanią, w porównaniu do innych zabiegów, redukcję masy motocykla.
Akumulatory litowo-jonowe mogą mieć na opakowaniu podaną wartość [Wh] jest to wynik iloczynu pojemności [Ah] i napięcia [V] akumulatora.
Pozostałe cechy to między innymi:
- możliwość zainstalowania akumulatora w dowolnej pozycji,
- samorozładowywanie się na poziomie 5% miesięcznie,
- zainstalowany w akumulatorze procesor, zarządza prawidłową pracą ogniw i zapobiega m.in. nierównomiernemu obciążaniu poszczególnych z nich,
- niezwykle szybki proces ładowania, który w zależności od modelu zabiera od 4-8 min (przy mocnej ładowarce),
- wskaźnik naładowania akumulatora.
Akumulatory litowo-jonowe są zamiennikiem akumulatora ołowiowego i współpracują poprawnie z instalacją elektryczną wszystkich motocykli.
UWAGA! Nie jest możliwe używanie tradycyjnych prostowników i prostych ładowarek do akumulatorów tradycyjnych.
Jedynie inteligentne ładowarki są w stanie skutecznie naładować ten rodzaj ogniw i nie wpłynąć na skrócenie życia akumulatorów litowo-jonowych.
Napięcie | : 12V |
Pojemność | : 4 Ah |
Pojemność | : 48 Wh |
Rodzaj | : Litowo-jonowy Bezobsługowy |
Prąd rozruchu CCA deklarowany przez producenta | : 240 A |
Prąd rozruchu (norma SAE) według wskazań testera JMP | : 345 A |
Prąd rozruchu (norma DIN) według wskazań testera JMP | : 315 A |
Prąd rozruchu (norma EN) według wskazań testera JMP | : 190 A |
Długość | : 150 mm |
Szerokość | : 87 mm |
Wysokość | : 93 |
Ciężar (z elektrolitem) | : 0.9 kg |
Mocowanie przewodów | : Od przodu Od dołu |
Pozycja klemy dodatniej | : Przód-lewa |
Pozycja klemy ujemnej | : Przód-prawa |
Odpowietrzenie | : Brak |
Producent | : JMT |