Izolator baterii, diodowy Argodiode 80-2AC Victron Energy
Izolatory baterii umożliwiają równoczesne ładowanie dwóch lub więcej akumulatorów za pomocą jednego alternatora (lub ładowarki z pojedynczym wyjściem),
bez łączenia akumulatorów ze sobą.
Przełączniki akumulatorów stanowią doskonałą alternatywę dla odłączników diodowych. Ich główną cechą jest praktyczny brak strat napięcia, co sprawia,
że napięcie wyjściowe alternatorów lub ładowarek nie wymaga zwiększania.
Cechy urządzenia:
Diodowy izolator baterii pozwala na równoczesne ładowanie dwóch lub więcej baterii z jednego alternatora, bez konieczności łączenia baterii ze sobą.
Rozładowanie na przykład baterii na akcesoria nie spowoduje jednoczesnego rozładowania baterii startowej.
Izolatory baterii ARGO charakteryzują się małym spadkiem napięcia dzięki użyciu diod Schottk'iego: przy niskim prądzie spadek napięcia wynosi około 0,3 V a na
wyjściu około 0,45 V. Wszystkie modele wyposażone są w diodę kompensacyjną, która może zostać użyta nieznacznego zwiększenia na pięcia na wyjściu alternatora.
Kompensuje to spadek napięcia pomiędzy diodami w izolatorze. Zamieszczenie izolatora w okablowaniu pomiędzy alternatorem a bateriami spowoduje nieznaczne
ograniczenie napięcia nadowania. Rezultatem może być niepełne naładowanie baterii i ich przedwczesne starzenie.
Wejście zasilania alternatora
Niektóre alternatory potrzebują napięcia stałego na wyjściu B+, aby rozpocząć ładowanie. Oczywiście, napięcie stałe będzie obecne, gdy alternator jest
bezpośrednio podłączony do akumulatora. Wprowadzenie rozdzielacza diodowego lub FET uniemożliwi jednak powrót napięcia/prądu z akumulatorów
do wyjścia B+, a alternator nie uruchomi się. Nowy rozdzielacz diodowy "AC" posiada specjalne wejście o ograniczonym natężeniu prądu, które będzie zasilać
urządzenie B+ po zamknięciu wyłącznika silnika.