System zarządzania baterią VE.Bus BMS Victron Energy
VE.Bus BMS chroni każde poszczególne ogniwo akumulatora litowo-żelazowo-fosforanowego (LiFePO4 lub LFP) firmy Victron.
Każde ogniwo akumulatora LiFePO4 należy chronić przed przepięciem, podnapięciem i przegrzaniem. Akumulatory Victron LiFePO4 mają wbudowany układ kontroli wyrównania, temperatury i napięcia (akronim: BTV) i łączą się z VE.Bus BMS za pomocą dwóch zestawów przewodów połączeniowych M8. Zestawy kilku akumulatorów BVT można łączyć w układ szeregowy.
BMS:
- spowoduje wyłączenie lub odłączenie obciążenia w przypadku bezpośredniego zagrożenia wystąpieniem podnapięcia lub przegrzania ogniwa,
- zredukuje prąd ładowania w przypadku bezpośredniego zagrożenia wystąpieniem podnapięcia lub przegrzania ogniwa (wyłącznie produkty VE.Bus, patrz poniżej),
- wyłączy lub odłączy ładowarki akumulatorowe w przypadku bezpośredniego zagrożenia wystąpieniem podnapięcia lub przegrzania ogniwa.
Specyfikacja:
VE.Bus BMS | |
Zakres napięcia wejściowego | 9 – 70V DC |
Pobór prądu, normalna praca | 10 mA (z wyłączeniem prądu odłączania obciążenia) |
Pobór prądu, niskie napięcie ogniwa | 2mA |
Wyjście odłączania obciążenia | Normalnie wysoki Ograniczenie prądu źródła: 2A Prąd upływu: 0 A (wyjście wolne pływanie) |
Wyjście odłączania ładowania | Normalnie wysoki Ograniczenie prądu źródła: 10mA Prąd upływu: 0 A (wyjście wolne pływanie) |
Wyjście alarmu wstępnego | Zwykle swobodnie pływający Wysoki (Vbat) w przypadku alarmu, max. 1A (nie jest odporny na zwarcie) |
OGÓLNE |
Port komunikacyjny VE.Bus | Dwa gniazda RJ45 do podłączenia wszystkich produktów VE.Bus |
Temperatura robocza | -20 to +50°C |
Wilgotność | Maks. 95% (bez kondensacji) |
Stopień ochrony | IP22 |
OBUDOWA |
Materiał i kolor | ABS, czarny matowy |
Waga [kg] | 0,1kg |
Rozmiar [mm] | 105 x 78 x 32mm |
NORMY |
Normy: Bezpieczeństwo Emisja Odporność Automobilowy | EN 60950 EN 61000-6-3, EN 55014-1 EN 61000-6-2, EN 61000-6-1, EN 55014-2 Regulamin UN/ECE-R10 Rev.4 |